lørdag den 8. februar 2014

Regulering på Aviva's celler defekt.

Pludselig slog det mig, at noget var galt! 

Gik ud i Aviva og målte solceller igennem, til min skræk fandt jeg ud af flg. 

Solcelle regulering var defekt og sendte for meget spænding(volt) ud i løbet af dagen. Det der tog pusten, var at det må den have gjort i 2.5 måned.

Tog kontakt til værkstedet, og leverandør. Vi fandt hurtigt ud af at noget var galt.

Så min fornemmelse var heldigvis rigtig. 

Værkstedet havde svært ved at forstå, hvorfor jeg kan finde så mange ting. 

I min dagligdag lever jeg af at fejlfinde, og sætte mig ind i hvordan elektronik virker. 

Så nu er ny regulering klar til test, kom med posten igår altså dagen efter.

Så når det bliver lyst, skal der måles igen og så kan vi se om det virker. 

Det næste er at batteriet skal testes, om det har taget varig skade. 

Ingen kommentarer: