Sommerferie 2016 - Danmark - Tyskland, Italien, Tyskland & Danmark.

Sommerferie 2016, Tyskland - Italien - Tyskland - Danmark.

Så er tiden kommet til årets sommerferie, målet var sat lidt højt. 
Det vil i se længere nede.


Flotteste plads på turen, se med længere på turen.


Var lige inde og aflevere nogle dele, hos en tysk forretning. 
Billedet er da meget godt. 
Sikke en regnbue, man lige fik med på billedet.





Efter en del kilometer, blev vi enige om det var tid til at stoppe for natten. Det blev på en parkerings plads, hvor man måtte overnatte. Den var listet i boardatlasset. 






Gad vide hvad der kan være i tanken, der blev hvertfald fyldt lidt på.
Nu har vi kørt en del kilometer, med cykler på taget samt kørt 100 km/t. på motorvejen, og bilen går rimelig godt på literen. 

Næste dag, var vejret dårligt. Det kan ses her, men der skal jo køres sydligere, ligegyldig hvad vejret arter sig til. 
Lidt dårligt vejr omkring Østrig, så selvom vi havde håbet på nogle dage her, drog vi sydligere og herved tættere på vores vores hovedmål på denne ferie.
















Der er monteret et sæt campingspejle, fra producenten "Brunsgaard"
De sidder rigtig godt fast, der har ingen problemer været her. De er nemme at montere og afmontere igen. 
Vi afmontere dem altid, når vi er fremme eller overnatter for natten.









Lidt kø, ramte vi også men den var hurtig overstået. 



En god ting var vi efterfølgende var kommet til alperne, og sikke et syn. Det giver et sus hvergang.








Efter et et par dage undervejs, ankom vi til første planlagte mål.
Nemlig Iseo søen, der ligger i Italien. Den er blevet besøgt nogle gange nu. 3 faktisk. Men denne gang er en anden campingplads besøgt.









Ovenstående 3 billeder ses en mole ude i horisonten, og sikke en udsigt.





Cyklerne kom frem, i byen Sulsano ved ISeo søen. Det sjove var at man faktisk ikke måtte cykle i byen. Man måtte hverken kører i bil el. cykle.

Hvordan kommer man så til arrangementet, jo man tog den indsatte bus. Der kunne cykler ligge nedenunder og man betalte hvad man ville.
Vi var kørt en del kilometer, og forbi nogle betjente som ikke sagde noget. Men 800 meter før, vi var fremme blev vi stoppet af nogen betjente der sagde man måtte ikke cykle man skulle tage bussen. Det ville vi ikke så vi tog en omvej rundt om dem og endte med at møde nogle der så kørte sådan en indsat bus, og de sagde det samme. Først måtte vi ikke få cyklen med, men det måtte vi så tilsidst.

Vi gav 1 euro for 800 meter kørsel. - Hvorfor ikke bare gå de meter, det måtte man heller ikke.
Det var en meget mærkelig oplevelse, men det var kun for at tjene penge i byen.



Da vi kom ned til byen, holdte Carabineriet i fuld uniform.
Man må sige terrortruslerne, tages seriøst i Italien. 
Det vil i se mere til løbet af denne læsning.













Man kunne udforske molerne hele døgnet.









Selv på land, var det orange stof anlagt på gangstierne. Det så meget godt ud, man fik helt lyst til at tage skoene af i den varme.











Flot solnedgang.








Her ses nogle af de mange redningsbåde, der holdte et vågent øje med os besøgende. Der var indsat ca. 30 både og over 600 personer i 4 holds skift.









Om aftenen, blev der monteret lys på broen. Dette ses her.Lyset kunne være tændt i ti timer.













Dette er et kunstværk, som en ved navn Christo brugte et par år på sat planlægge. Chris fyldte 80 år i 2015.
Projektet/kunstværket blev kaldt "The Floating Piers". Det indeholdt 3 km. moler på vandet, som var flydende og 16 meter brede. 
Molerne blev holdt oppe af 200.00 polietilene-bokse som hver havde et målt på 50x50x40 cm. disse er forbundet med 200.00 store skruer/bolte.
Molerne blev anket til søens bund med 160 ankre , der hver vejer 5 ton.

Kustneren har siden 1970 ville lave sådan et projekt, men først i 2016 lykkes det ham at fuldføre et sådan projekt/livsværk.

Søen Iseo ligger mellem byerne Bergamo og Brescia.
Søen indeholder en ø, den hedder Monte Isola og er den største ø i en europæisk sø. Monte Isola er en bilfri ø, med 2.000 indbyggere.

Tilgang til molerne og det orange stof som udgjorde 70.000 m2. stof

havde sit udspring fra byen Solzano.
Fra byen Solzano gik molen til Monte Isola og herfra til en mindre ø ved navn San Paolo.






Dette er et billede, hvordan broen er monteres. Det er noget af et arbejde.





























Her ses øen San Paolo fra øen Monte Isola.







Så skete det alligevel, det der ikke måtte ske.
Vi havde glemt at slukke for køletasken i bilen, det fandt vi ud af på den hårde måde.
Heldigvis kom campingpladsen og hjælp, med en lille lader. Kun 3 Ah, så det tog det meste af dagen og natten fik den også lov til at udnytte. Vi kørte næste morgen ved 9 tiden.




Man skulle tro, det var en el bil :-)





Måske vi skulle have sådan, noget i lille Danmark? 








Man er jo elektriker, så disse ting lægges der mærke til. 
Det er meget smart, især når der er så mange markeder.

Pladsen der blev besøgt her var denne.

Camping Riva di San Pietro *** ACSI 2897 19Euro.

Camping Riva di San PietroCamping Riva di San Pietro












































Så spørger i nok, hvorfor lige dette billede - jo, vi missede bussen tilbage. Så vi mødte nogle millitær betjente, der gav os nummer til en taxa.

De svarede så ikke telefonen, efter 1 time og 5 forsøg ved at spørge nogle på vejen. Om et lift, fik vi det endelig, et ungt par tog os med til campingpladsen. Det var rigtig sødt af dem, der var 10 km til pladsen og kl. var 21 om aftenen.
































































































































Så er vi ankommet, til en campingplads nær byen Pisa.
Denne gang er det pladsen ved navn.

 Camping Village Torre Pendente.

Den ligger 800meter, fra byen Pisa og det skæve tårn.













































Sikkerheden er okay, her i europa. Folk scannes og militær er tilstede.

Ovenstående billede viser scanning, og nedenstående billeder viser militæret. 3 stk.



































































































































































Ende destinationen for denne tur var Rom, og vi overnattede på flg. plads.



For at komme til byen Rom, skulle man med både tog og metro. 
Her ses toget. Det er godt slidt som i kan se.















Igen her var der militær.



















































































































Dejligt med de mange vandkilder, som er til fri afbenyttelse i byen. 

Husk en flaske.










Tag aldrig med metroen, i myldretiden. :-( Husk tasken om på maven.












Her er der lidt flere billeder fra selve pladsen, vi boede på.
Selve vores plads, var ikke så stor. 
Vi blev her 3 dage, så det er fint nok. Vi sov her kun.









Køleskabets blæsere, blev sat til at køle. De ses her.
(Der er efterfølgende, monteret 2 ekstra i midten af ristene)





Selvepladsen lå lidt fra vejen og receptionen, så de havde en bus til at transportere gæsterne frem og tilbage.


















Så er vi klar, til at blive guidet rundt i Rom.
































































Endnu en vandkilde. - igen fri afbenyttelse.












































































































































Følge guiden:-)

























Her ses en af de mange vandkilder til fri afbenyttelse.

































































































































































































































































































Meget flink gade maler, vi købte 3 stk af hans malerier til samlingen.
Vi har også fra Venedig og Pisa.



Dette er den "Spanske" trappe, som den kaldes. Den åbnede i 1725.
Den har egentlig ikke noget at gøre med Spanien, end at den føre op til "Piazza di Spagna"

 Trappen fører den op til den franske kirke og til Villa Medici, der huser l’Académie Nationale de France og er formel fransk territorium: Da Entienne Gueffier skænkede trappen til Rom, var det på den udtrykkelige betingelse, at den altid skulle forblive fransk territorium. Derfor betaler byen Rom hvert år stadig et symbolsk beløb i leje til den franske stat, for at romerne kan benytte trappen.

Trappen navn skyldes, at den ligger ved Piazza di Spagna, der er opkaldt efter den spanske ambassade, der havde til huse på Palazzo di Spagna, og fordi området i 1600-tallet derfor blev anset for at være spansk territorium. I en sådan grad, at udlændinge, der gik på pladsen, risikerede at blive tvunget ind i den spanske hær.




























































Hundene skal lige have noget vand, det har vi i tasken. 
I Rom kan man opfylde vandflasker med rent vand ganske frit. De har vandkilder rundt i byen til fri afbenyttelse.

























































Så er vi ankommet til en ny plads, længere nordpå.
Det var en meget flot plads og gode bademuligheder.

Pladsen hedder Camping Lago Trasimeno

VILLAGGIO ITALGEST










Dejligt med en tur i vandet, og omgivelserne er ikke så dårlige igen.





Smart med skyggenet, det er meget brugt sydpå. Vi har set det,
nogle gange nu.



Sikke en natur.





















































Det blev til en dags tid, da vi ville længere nordpå.





Næste plads, vi ankom til er "La Rocca" ved Gardasøen, hvor vi blev noget tid. 
Pladsen ligger øst forhold til søen, mellem Bardolino og Garda by.



De 2 vandhunde, er ude og blive kølet ned.























































Når der er vand, så går vi lige igennem for at køle hundene ned. (De sveder gennem poterne, så herved køles de nemt ned denne vej).

Her er lidt flere natur billeder, kan være de nydes. 



































Så er i Lazise.























































































































































































































Her var der kommet lidt mere udstyr på vogen.
En shadow 360 med ekstra stivende stænger i sider og i front samt netside.

(Da vi kom hjem købte en netfront)















































































Tur til Molde Baldo.































Flot udsigt over søens nordlige ende.



























Senere på turen går turen til denne sø og dæmning.




















































Vi fik anbefalet et godt vinsted, Zeni ved Garda søen.
Tæt på byen Bardolino. Øst kysten, Syd for Bardolino.
























































Pyhaa, det er ved at være varmt, godt der er klimaanlæg i bilen.




























































































Her nyder "rotterne" at være fri i den italienske natur. 




























Det er helt absurd at komme til et skiområde, når der er helt grønt.














Vi synes selv, udsigten var ret flot herfra. - Monte Baldo










































































Omkring Kasselbakkerne, opstod der kø. Det var eneste kø på turen, så det var helt okay. Læg mærke til A7. 





Dagene er lange, når man sådan ligger og kører på motorvejs strækningerne.
Vi endte med at holde ind, på en rasteplads efter nok 10 forsøg. 
Lastbilerne holdte som de ville pga. plads mangel på alle de forrige. De holdte sågar, på til og afkørsler.

Derfor vi engang imellem finder en stellplads, der kan overnattes på. Så kan man også se lidt af byen og spise noget god mad evt.

Næste dag, stod vi op og hundene skulle luftes. Sikke et syn, en lidt større Aviva, holdte ved siden af.



Så er turen forbi, og det blev til lidt kilometer.
Det ses her, også hvad bilen kørte på literen.

Bilen´s motor -  1.6 DCI. 130 HK - 320NM.


Husk at se med omkring nyt bremsesystem, det er en god idé efter sådan en tur at få efterset sine bremser.

Vi gør det gerne før. Se mere om det nye automatisk justerings system fra AL-KO.

http://rhodocampist.blogspot.dk/2016/11/aviva-de-3-aaa.html












Ingen kommentarer: